سرخط خبرها

 فراخوان اولین رویداد دوسالانه ملی نقاشی «شاهنامه فردوسی» منتشر شد

  • کد خبر: ۳۹۳۱۵
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
 فراخوان اولین رویداد دوسالانه ملی نقاشی «شاهنامه فردوسی» منتشر شد
اولین رویداد دوسالانه ملی نقاشی «شاهنامه فردوسی» در مشهد با هدف استفاده از ظرفیت هنرمندان نقاش در آفرینش آثار هنری با محتوای شاهنامه برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد درباره اولین رویداد دوسالانه ملی نقاشی بیان کرد: رویکرد سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری در برگزاری این رویداد، خلق آثار ماندگار از داستان‌های کمتر مطرح شده این منظومه حماسی با بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان نقاش است. رزم و نبرد، شخصیت‌نگاری، پیکار نیکی و بدی، تراژدی اسطوره، جغرافیای تاریخی، آیین و مناسک و نیایش در شاهنامه از جمله موضوعات این فراخوان است.

صدرا یوسفی افزود: مهلت ثبت‌نام در این فراخوان از یکم تا سی‌ام شهریورماه ۹۹ تعیین شده و ۱۵ آبان نیز موعد تحویل آثار به دبیرخانه این رویداد ملی است. مرحله اول داوری آثار دریافت شده یکم آذرماه و مرحله دوم در تاریخ ۱۵ آذرماه انجام می‌شود.

به گفته یوسفی به سه اثر برگزیده به ترتیب، ۳۵۰ میلیون ریال، ۳۰۰ میلیون ریال و ۲۵۰ میلیون ریال اهدا می‌شود. همچنین به هریک از آثار راه‌یافته به نمایشگاه ۳۰ میلیون ریال تعلق می‌گیرد و از میان آثار راه یافته به مرحله داوری ۲۷ اثر به مبلغ حداکثر ۱۵۰ میلیون ریال خریداری خواهد شد.

 داوران این رویداد فرح اصولی، معصومه مظفری، بهنام کامرانی، خسرو خسروی و جمشید حقیقت‌شناس از اعضای هیئت داوران هستند.

هنرمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این فراخوان به سایت art.mashhad.ir مراجعه و در صورت لزوم با شماره ۰۵۱۳۸۴۱۳۹۰۰ تماس برقرار کنند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->